Hoe vliegt David Copperfield?

Op TV snap ik dat je genept kan worden op allerlei slinkse manieren. Maar het schijnt dus dat hij deze act ook écht life op het podium doet met publiek erbij.

http://www.youtube.com/watch?v=eIEIaE_Ti1Y

Blijken inderdaad kabels te zijn. Heb zelf nog effies zitten googlen
http://www.5min.com/Video/Learn-how-David-Copperfield-flys-24395482

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ik dacht ook altijd dat het met magnetische velden gaat, maar tegelijkertijd zijn hier geen bronnen voor.

Volgens het filmpje (zie bron) gaat het met speciale kabels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk met doorzichtige kabels.

Op 1:54 zie je even een kabel licht weerkaatsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar hij zweeft ook in een glazen kist. Daar kunnen de draden toch niet door?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo te zien is die kist niet aan alle kanten dicht. Dus er blijven nog wel mogelijkheden met kabels over. Er worden natuurlijk subtrucs gebruikt om de hoofdtruc meer kracht te geven. Wel een goed uitgevoerde truc, moet ik zeggen. ('T blijft natuurlijk een truc.)
Met draden. Je wordt genept omdat je aandacht naar andere punten gaat. Het is er zeer mistig, veel muziek, donker. Veel afleiding in de gebaren. Hoe die draden en attributen zijn weggewerkt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk met doorzichtige kabels.

Als hij echt zou kunnen vliegen of zweven, zou het ronduit hufterig zijn die kunst niet met anderen te delen. Stel je voor hoeveel luchtvervuiling het zou schelen als je geen vliegtuigen meer nodig zou hebben! Ook al zou je maar over een korte afstand kunnen zweven, stel je voor hoeveel mensenlevens je zou kunnen redden bij vliegtuigongelukken!

Kortom, niets wijst erop dat het meer is dan een (erg goede) goocheltruc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is mooi met jullie kabels, maar soms laten ze hem ook door een hoepel oid gaan terwijl hij zweeft!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Subtrucje... ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
|
| o-
|_____________()__
|
| Dit is een poging het volgende te tekenen: een muur (links) met daaraan een onzichtbare plank. Op die plank zit David Copperfield. Nu kun je een hoepel om David heen halen, van voor naar achter. En weer terug! Zo kun je dit soort trucs herkennen: de hoepel moet altijd via dezelfde weg teruggaan. De plank wordt onzichtbaar gemaakt door goede belichting, in combinatie met een passende achtergrond. De zwever heeft altijd zodanige kleding aan dat het niet opvalt dat hij ergens op zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog een poging, eerste plaatje is niet goed overgekomen. |
|
| o-
|_____________()__
|
Met bepaalde lichttechnieken kun je kabels verdoezelen. Het is wel ongelooflijk echt.Te gek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt niet zien waar die kabels vastzitten. Het gaat allemaal zo smooth dat ik denk dat het met een magnetisch veld gedaan is, zoals bij een zweeftrein. Dat zou de truck met de hoepels kunnen verklaren ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onmogelijk op zo'n afstand en met zo'n gewicht en met de gebrukte materialen (een man met wat kleren daarom heen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ook veel te onstabiel in deze situatie. Zo een magnetisch veld is niet goed te controleren