Waar wordt Vocaloid gehouden?

Hallo ik neem aan dat jullie Vocaloid wel kennen. Je weet wel met Hatsune Miku, Rin en Len enzo waar kan ik vinden wanneer de volgende wordt gehouden of waar is de offiëciele site vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
10 jaar geleden
Je aanname is onjuist. Ik heb nog nooit van Vocaloid gehoord. Ook de namen (Hatsune Miku, Rin, Len Enzo) zijn mij volkomen onbekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ok dat kan xD
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook hier, geen flauw idee wat het is.
Amadea
10 jaar geleden
Gaat het over een computerspel of een Japans stripverhaal? Ik betwijfel of het bestaande personen zijn. Beroemd zijn ze in elk geval niet, want ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit is vocaloid: http://www.youtube.com/watch?v=fB9hWyaEkGc&index=2&list=PL4D3Zjfq-aw27xFUnbS7M3H5-Qw38WjSu
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat is een anime die op een scherm wordt geprojecteerd en danst op elektronische muziek met een zingend smurfenstemmetje. Best leuk als voorprogramma, maar dit duurt maar liefst een vol uur. Dan lijkt mij dit toch wel strontvervelend worden. Ik ben gewend om te moeten wachten tot het optreden van de band begint, maar een vol uur lang dit smurfengebler met een dansend anime-poppetje... Als mijn favoriete bands dat te vaak zouden flikken zou ik niet meer naar hun concerten gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is geeen voorprogramma dat is het optreden mensen gaan daar serieus kaartjes voor kopen en ja ik dus ook
Cryofiel
10 jaar geleden
ECHT??? Nou ja, ieder z'n meug, zeg ik dan maar. Veel plezier de volgende keer!

Antwoorden (2)

Tijdens het evenement Nishicon op 16 en 17 november 2013 werd op de zaterdagavond door het team van Miku-UK een spetterend Vocaloid concert gegeven, inclusief holografische Vocaloids!

Zie http://www.nishicon.nl/mikuuk.html

Nishicon komt dit jaar terug in Dekker Zoetermeer!

Nishicon 2014 zal gehouden worden op zaterdag 15 november (10:00-2:00) & zondag 16 november (9:00-18:00) in Dekker Zoetermeer.

Zie http://www.nishicon.nl/index.html

Misschien is er in 2014 een vergelijkbaar concert. Ik zie nog geen programma van 2014 op de site.

De kaartverkoop voor dit evenement in 2013 begon op 22 mei 2013. Op de site http://www.nishicon.nl/index.html staat over het evenement in 2014:

"Kaarten zijn binnenkort online te bestellen."

Het adres van Dekker Zoetermeer is:

Sport Party & Conferentiecentrum Dekker Zoetermeer
Scheglaan 12
2718 KZ ZOETERMEER
Telefoon 079-3684242
Antoni
10 jaar geleden
Vocaloid is een zang synthesizer uit Japan, gemaakt door Crypton Future Media. Het is simpel gezegd een computerprogramma dat zingen kan. Er zijn verschillende stemmen, die zowel in Japan als daarbuiten ongekend populair zijn, en een variëteit aan hits hebben. Aan al deze digitale stemmen zit ook een digitaal personage verbonden, zoals de ongekend populaire Hatsune Miku. Het is dus inderdaad geen bestaand persoon. Hatsune Miku werd op 31 augustus 2007 geïntroduceerd en haar stem werd gecreëerd via samples van stemactrice Saki Fujita met een gecontroleerde toonhoogte en klank.

Miku-UK is een project uit Engeland, opgezet door fans van Vocaloid. Een combinatie van een band dat alle populaire Vocaloid nummers live speelt, en een technisch team dat er voor zorgt dat er holografische projecties van Hatsune Miku en enkele andere Vocaloids op het podium verschijnen. Hoewel dit fanmade project niet hetzelfde is als de officiële concerten in Japan, zal dit team uit Engeland ook zeker een spectaculair evenement neerzetten.
Via hun pagina http://miku-uk.com/ vind je meer informatie over dit project. Voor het evenement in Dublin (op 12 juli 2014) en Bristol (op 4 oktober 2014) waren 400 plaatsen beschikbaar, maar die zijn al uitverkocht. Datzelfde geldt voor de 3D concerten van Vocaloid zelf, overal uitverkocht.

Er zijn geen meldingen te vinden van toekomstige uitvoeringen door de zingende hologrammen die bij te wonen zijn. Vermoedelijk zul je erovoor naar Japan moeten reizen.
Amadea
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Op 28 en 29 mei is er in Jakarta, Indonesië, een Hatsune Mika expo met drie live shows. Meer informatie is te vinden op: http://mikuexpo.com/indonesia_top
Antoni
10 jaar geleden
Correctie op mijn reactie: Miku i.p.v. Mika.