Heeft Sherlock Holmes echt bestaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, maar de Britten hebben wel zijn huis nagemaakt. Ze hebben wat moeten rommelen met de huisnummers op Baker Street, want nummer 221b bestond niet, maar nu bestaat het wel. Er staat een echte Bobby (politieman) uit die tijd voor de deur, en je wordt binnengelaten door een dienstmeisje. Binnen kun je in de stoel van Sherlock of van Watson gaan zitten. Er liggen oeroude kranten, en je kunt de vermommingendoos van Holmes bewonderen. Die is echt oud, en bevat allerlei valse snorren en blikje waar ooit plaksel en schmink in heeft gezeten. Je mag er naar hartenlust fotograferen. Op de verdieping erboven is een shopje waar je mokken e.d. kunt kopen. Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger kregen homo's een boekje cadeau, waar het verhaal The Red-Headed League in stond. Dat werd gedaan omdat veel mensen dachten/denken dat Holmes en Watson een stel waren. Ik geloof niet dat dat boekje nu nog gratis wordt uitgedeeld, want nu homoseksualiteit meer geaccepteerd is en meer mensen ervoor uitkomen, zou het waarschijnlijk een dure business worden. Maar zo zie je hoe literatuur de loop der dingen kan beïnvloeden! De video laat je het huis van Holmes zien. Toegevoegd na 1 minuut: Hoewel ik de video eraan heb gehangen, zie ik hem niet. Dan hier nog maar eens de url: http://www.sherlock-holmes.co.uk/video.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100