Waarom zijn vooral vrouwen zo gek op Oprah Winfrey?

Waarom zijn met name vrouwen en dan vooral in Amerika zo gek van/op haar dat ze helemaal hysterisch kunnen worden als ze alleen de naam Oprah al horen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Mannen hebben hun idool en vrouwen hebben hun idool.
Het idool van mannen blinkt vaak uit in sport en het idool van vrouwen blinkt vaak uit in iemand die goed kan converseren. Iemand die aandacht geeft.

Veel mannen hebben meer aandacht voor voetbal of autorace dan dat ze aandacht voor hun vrouw hebben.

Die vrouw kijkt dan vervolgend naar Oprah en herkent zich in de aandacht die zij geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
K kan me werkelijk nx bij dr voorstellen. Kijk dan liever dr Phil maar ja krijg gelukkig genoeg aandacht van vriend haha
Oprah stelt zich natuurlijk ook kwetsbaar op. Toont haar emoties op tv, vertelt over haar eeuwig durende gevecht tegen overgewicht etc, Mensen en vooral de dames kunnen zich daardoor makkelijk met haar identificeren.

Daarnaast leeft Oprah ook in een soort glamourwereld. Is dan weer iets waar mensen graag over dromen.

Oprah heeft het dus allebei; de uitstraling van de het vrouw van om de hoek maar ook de superster, die het compleet gemaakt heeft en leeft in de weelde, die eigenlijk iedereen stiekem wel zou willen.

Mannen identificeren zich moeilijker met een vrouw. Mannen hebben liever een andere man als idool.
14 jaar geleden
In Amerika reageert het publiek zowiezo veel hyperder dan hier bij ons en niet alleen op Ophra.
Ik denk dat er ook wel veel toneel bij zit, lekker uit je bol gaan, beetje cheerleader-achtig, zeker als er kadootjes te verkrijgen zijn. Ze heeft (had) daarbij ook vaak vrouwenonderwerpen in haar show's en velen kunnen zich dus met haar identificeren en daarbij is ze open over zichzelf, kwetsbaar maar toch sterk en de problemen aanpakkend. En zeer succesvol zonder dat ze er een feministisch accent aan geeft of dat haar vrouwzijn door anderen wordt benadrukt. Dat zou denk ik in Nederland nog wel gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen vrouwen zijn er dol op, maar mannen ook. Het is een schat van een mens, ze heeft charisma en is ook succesvol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oprah Winfrey belichaamt liefde en dat herkennen veel meer vrouwen dan mannen... En dat is zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet hoogdravend doet (zoals bijv. Tyra Banks) - en 't uitdelen van kadootjes natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze verenigt in zichzelf alle eigenschappen waar veel mannen maar vooral vrouwen naar streven.
Ze heeft een zeer sterke performance en het feit dat ze zich kwetsbaar durft op te stellen en haar emoties kan tonen, geeft aan dat ze ook gewoon mens is en daardoor identificeren veel vrouwen zich met haar en stijgt haar populariteit ten top.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel vrouwen als mannen kijken naar haar.