Hoe oud zijn de hoofdrolspelers in Gossip Girl in real life, en hoe oud zijn hun characters in GG?

Viel me net op dat een van de meiden 14 zou moeten zijn, terwijl die toch echt veel ouder lijkt.

Toegevoegd na 18 uur:
Geboortejaren zijn leuk, maar ik heb geen idee wanneer de opnames zijn geweest. Dus hoe houd waren de hoofdrolspelers bij opnames in het echt, is wellicht een betere formulering..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Dat is niet alleen in Gossip Girl, maar eigenlijk in vrijwel alle series waarin 'jonge' meiden spelen : gemiddeld zijn ze al snel vijf tot tien jaar ouder dan ze zouden moeten zijn. Niet altijd handig, want echte veertienjarigen nemen er wel een voorbeeld aan, en denken dus er al zo oud uit te moeten zien. Weg frisse jonge meisjes.

De meiden in Gossip Girl zijn zelfs al rond de 25 : Blake Lively(Serena) is van 1987 en Leighton Meester(Blair) is van 1986.
Ze maken het echter nog niet zo bont als in Grease, waarin een handvol pubers gespeeld werd door bijna dertigjarigen - waar toen trouwens niemand van opkeek.

In series is trouwens een belangrijke reden dat de acteurs zo oud zijn, dat ze in het echt ouder worden maar in de serie niet. Sommige series gaan daar net effe te lang mee door. Soms is het een compromis, zoals in Harry Potter, waarin de boeken en de films er nu eenmaal langer over gedaan hebben dan de fictieve hoofdpersoon.

**k*t,.....op zoek naar Grease-acteurs lees ik ineens dat Jeff Conaway (Kennicky) inmiddels overleden is....zat er aan te komen natuurlijk, maar dan nog....effe schrikken. Ten tijde van Grease (1978) was hij dus 30 ; ook niet echt een 'rolmodelleeftijd'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey,Marleen
Ik keek net op IMDB en Olivia Newton-John(Sandy) was toen ook 30!(geboren in 1948)
En Stockard Channing(Rizzo) was zelf's al 34 toen(geboren in 1944)
Veel te oud allemaal dus om high-school students te spelen idd.
Wel leuke film,ik heb hem pas op TV gezien.
Ik heb ook gelezen dat in eerste serie van BH90210(1990)
de acteurs ook gemiddeld 25 waren,sommige waren zelfs al in de dertig!
amigo
12 jaar geleden
+ (misschien heb je daar iets aan)

Andere antwoorden (1)

Blake Lively(Serena)-Geboren in 1987.
Leighton Meester(Blair)-Geboren in 1986.
Dus dan zijn ze in real-life dus 24 en 25 jaar.
Maar dat zie je wel,vindt ik.

Toegevoegd na 1 dag:
Zag de toevoeging:De serie is gestart in 2007.
Toen de opnames van start gingen waren de actrices dus 20 en 21 jaar(1e seizoen vanzelf),in het laatste seizoen( seizoen 5),dus 24 en 25.
Bronnen: