Is er een reden dat kinderen van Koningin Beatrix allemaal met een keizersnede zijn geboren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anders zouden die kinderen blijven steken met zo'n kroontje op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom heet het ook keizers snede !! Minder pijn Vd moeder ! Minder kans op zuurstof tekort baby , in veel landen wordt er vaker, gebruikt van gemaakt om die reden . Beter te plannen ,en ja ze zal wel een goede zorg verzekering hebben . Ps van de zgn beschaafde landen gebeuren bevallingen hier vrij conservatief (primitief) zonder verdoving , en vaak gewoon thuis . In Amerika , Canada zou dat juist exceptioneel zijn .

Antwoorden (2)

Ja, natuurlijk heeft dat een reden. Zonder noodzaak worden er heus geen keizersneden uitgevoerd. Maar wat die reden is zal niet openbaar gemaakt worden. Dat is privézaak van de koninklijke familie.

Toegevoegd na 16 minuten:
In het artikel http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2003-2004/De-bevalling.html staat het verhaal rond de eerste bevalling uitgebreid beschreven. Citaat daar uit: "Het was echt de bedoeling dat het kind op een normale manier ter wereld zou komen. Op Drakensteyn. Sommige mensen geloofden dat een kind van het koningshuis altijd met een keizersnee gehaald wordt, omdat het dan minder pijn doet, en omdat het voor het kind veiliger is, maar dat is een waanzinnige opvatting. Een keizersnee is geen grapje, je wilt het iedereen besparen en professor Plate [de arts die alledrie de bevallingen begeleid heeft] was geen man van medische ingrepen".
Zo’n 14 dagen voor de uitgerekende datum bleek dat er medische problemen waren. Er was een behoorlijke medische indicatie.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet dat ik privé dingen op tafel wil leggen.. Meer misschien dat er als troonopvolger geen risico's genomen mochten worden.. Vandaar mijn vraag ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap de minnen niet, dit is gewoon het goede antwoord.
Een keizersnede is minder belastend voor zowel de moeder als het kind. Het kind wordt snel gehaald en de kans op complicaties bij de geboorte zijn kleiner. Ook hoeft de moeder geen urenlange weeen te ondergaan.

In Nederland is het nog redelijk normaal dat moeders op de klassieke manier en zelfs thuis bevallen. In de vs komen is een keizersnee echter gemeengoed. Waarschijnlijk gaan wij die kant ook meer en meer op. Niet alleen bij speciale gevallen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het kind is een keizersnede minder.belastend, maar voor de.moeder absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker de periode erna niet. De keer dat ik met een ks ben bevallen duurde het herstel veel langer dan de keer zonder ks.