Playbackt Andre Rieu??

Tijdens concerten op tv zie ik geen draden of snoeren aan zijn viool.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13K

Antwoorden (3)

Nee, zijn viool is niet elektrisch nee. Een Stradivarius heeft geen snoeren......

De versterking en overbrenging van het geluid: Dat gaat toch zeker tegenwoordig allemaal met draadloze verbindingen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
André Rieu speelt op een Stradivarius. Op zo'n miljoenen waard zijnd instrument wordt nooit één elektrisch snoer bevestigd, in muziekkringen zou dat heiligschennis zijn en bovendien zou er kans zijn het instrument definitief te beschadigen. Het is geen elektrische gitaar! Er zal best versterking zijn in de vorm van microfoons die her en der hangen of staan. Maar niet aan zijn viool. Playbacken op een viool is onmogelijk, tenzij hij een viool zonder snaren zou bespelen. Niet dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens een interview uit een AD van dec. 2007 playbackt Andre Rieu af en toe maar liever niet.

Het volgende is te lezen in het interview:
"Playbacken is niet zozeer verwerpelijk als wel verschrikkelijk saai. Ik doe het alleen als het niet anders kan, zoals in een televisieshow, waarin de tijd ontbreekt voor een fatsoenlijke soundcheck."

Zie de bron voor het hele verhaal.