Dat was een vriend van Jim Croce toen hij in het leger zat. Hij vertelde dat hij met hem samen op de legeropleiding zat, en dat Brown er op een gegeven moment genoeg van had en vertrok.

Later heeft hij dat verhaal een beetje aangepast, en kort samengevat en vrij vertaald zegt hij er dit over: 'Ik ontmoette hem op de basis in New Jersey. Hij was niet bepaald de slimste, maar hij was erg sterk, dus niemand zei hem wat hij moest doen. Op een dag besloot hij zonder permissie te vertrekken, en dat deed hij. Hij was alleen dom genoeg om aan het einde van de maand terug te komen voor zijn salaris. Toen sloegen ze hem in de boeien, en dat was het einde van Bad Leroy Brown.'

Het volledige verhaal is te lezen op/via bijgevoegde bron.