Heeft iedere acteur een eigen nasynchronisatie persoon?

In Duitsland worden films nagesynchroniseerd. Heeft dan bijvoorbeeld Tom Cruise ook één specifiek persoon die 'zijn' stem is. Die dus alle films van Tom Cruise nasynchroniseert?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

In Duitsland proberen ze voor bekende acteurs zo veel mogelijk dezelfde stem te gebruiken voor één acteur. Soms heeft een acteur twee stemacteurs.
Uiteraard wordt het lastiger als er twee acteurs in 1 film spelen die dezelfde vaste stemacteur hebben, dan krijgt een van de twee een andere stem.

David Nathan doet bijvoorbeeld vaak de stemmen voor Johnny Depp, Christian Bale en Paul Walker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan steeds een andere stemacteur zijn. Er is niet een specifieke stemacteur voor Tom Cruise.

In series is het wel zo dat de stemmen door dezelfde mensen worden ingesproken, dat is wel rendabel.