Het lied gaat over Kate "MA" Barker. Zij had vier zoons in de tijd van Bonnie & Clyde en andere public enemy's.
Die zoons moest ze alleen opvoeden en zonder goed overzicht werden ze steeds crimineler. Zij beschermde haar zoons door voor hun te pleiten of zelfs de betrokken agenten verbaal aan te vallen.

De jongens namen haar heel vaak mee maar zelf had ze geen rol in hun misdaden. Ze zorgde wel voor een alibi maar meer niet. Ze namen haar altijd mee omdat ze haar niet alleen wilde laten maar dan brachten ze haar naar de bioscoop of zo terwijl ze zelf overvallen enz. pleegden.

Toen de bende eenmaal een vriend van president Roosevelt ontvoerden en de F.B.I zich ermee ging bemoeien ging het bergafwaarts. Toen zij eenmaal in een vakantiehuisje werden opgespoord werden in het volgende vuurgevecht Fred Barker en Mama Barker neergeschoten. Omdat de F.B.I. het moeilijk kon verkopen een oude dame te hebben neergeschoten werd ze afgeschilderd in de media als bendeleidster.

Haar naam werd verbasterd naar Baker voor het lied.
Behalve dat ze altijd werd gezien bij haar jongens is er nooit bewijs gevonden dat ze betrokken was bij de misdaden.

Grappig detail: Ma Dalton uit de stripserie Lucky Luke is gebaseerd op Ma Barker.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ma baker is niet iets maar iemand het is een persoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat Ma Baker een persoon is, dat klopt: moeder Baker.
Maar het zijn 2 verschillende liedjes!!
Het ene Heet: "Ma Baker" uit 1976
Het 2e is: "Daddy Cool." ! uit 1977
Beide van Boney M.

Toegevoegd na 14 uur:
Hieronder staat de volledige songtekst van Ma Baker. Kun je ziet wat voor ruig persoon Ma Baker was!

http://www.lyricsfreak.com/b/boney+m/ma+baker_20022495.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het liedje "Ma Baker”, gaat over Kate Barker, de moeder van een stel beruchte criminelen, zij was ook bekend als Ma Barker (dus met een R, maar dat zong blijkbaar niet lekker).