Wat voor een persoon was-is Kate Bush in haar prive leven?

Ik, 23 jaar heb pas haar muziek ondekt. Echt geweldig, vooral haar nr Wuthering Heights. Alleen kan ik haast geen informatie vinden over haar priveleven. Alle interviews gaan over haar muziek.

In een interview werd ze ook boos omdat ze Famous werd genoemd!

Wat is ze voor een persoon, haar karakter etc?

Toegevoegd na 4 uur:
Famous moet zijn celebrity, wat zij een scheldnaam vond!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Amadea
12 jaar geleden
Wás? Volgens mij leeft ze en moet je spreken van ís!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt. Maar dacht mischien was ze vroeger anders dan nu ofzo...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat ook in de vraag: was-is.... Ik zou het niet weten. Volgens mij heeft ze haar prive leven zeer goed afgeschermd.
Amadea
12 jaar geleden
'k Had het opgevat als twijfel over of ze nog leeft (met de vele artiesten die ons de laatste tijd ontvallen zijn niet zo gek, toch?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Wat ik erg mooi vind aan Kate is haar dansstijl, mimiek en soms haar wat spookachtige stem. Tori Amos lijkt idd een beetje op haar..

Het beste antwoord

Als tiener schreef Kate Bush zo’n tweehonderd liedjes. Ze werd ontdekt door huisvriend Ricky Hopper, die bevriend was met David Gilmour van Pink Floyd, en kreeg een platencontract bij EMI. Ze had op haar negentiende haar eerste hit met ‘Wuthering Heights’, van haar debuut-cd The Kick Inside (1978). In de drieëndertig jaar daarna maakte Kate Bush zeven cd’s, op momenten dat het háár schikte. Kate stopte al na één tournee (in 1979) met optreden, omdat het haar niet beviel.
Ze woont met man en zoon op het platteland, ten zuiden van Londen. Behalve een grote tuin heeft ze er ook een eigen studio.
Ze is een perfectionist en staat bekend als de Greta Garbo van de popmuziek, omdat ze niet meedoet aan het celebritycircus en zelden interviews geeft. In haar vrije tijd kijkt ze graag films. Haar voorbeeld uit de jaren zeventig was Elton John, naar wie ze nog altijd graag luistert. Hij was de eerste muzikant die haar liet zien dat je met piano ook een popliedje kan maken, en niet uitsluitend op gitaar zoals toen gebruikelijk was.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Heb ik nog een vraag aan u Weet u mischien ook wat haar reden is om niet mee te doen aan het celebritycircus. Kan zelf wel met tig redenen komen maar heeft ze daar zelf wat over verteld. Kreeg te horen dat ze voor een heks werd uitgemaakt!
Amadea
12 jaar geleden
Ze is gewoon gesteld op haar rust en privacy. Er zijn blijkbaar mensen die dat negatief menen te moeten verklaren. Hoeveel bekende personen hebben al een proces aangespannen tegen de schrijvers van valse berichten in de roddelpers... Door daar buiten te blijven bespaart ze zich een boel ellende!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx

Andere antwoorden (1)

Ze is extreem gesloten en heeft zich bijna compleet afgesloten voor de buitenwereld. In het begin van haar carrière heeft ze een tournee gehouden, maar dat beviel haar helemaal niet. Sindsdien treedt ze niet meer op. Ze komt nog maar zelden met nieuwe nummers. Een van haar oudste nummers, het prachtige "The Man with the Child in His Eyes" schijnt autobiografisch te zijn, maar met zo'n cryptische tekst heb je daar niet veel aan. Ze woont op een eiland in de Theems.