Waarom was Nirvana zo succesvol in de jaren 90?

Een vraag die we moeten maken voor Engels. (antwoord mag in NL hoor)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

''Goed nieuws voor de liefde
Nevermind is zo belangrijk omdat de plaat het symbool is geworden voor een kantelmoment dat grenzen deed vervagen in rock én in jongerencultuur''

en voor meer informatie klik je op de bron! maar ik hoop voor je dat dit wel de goede bron is!

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk voor de zekerheid ook effe anders op Wikipedia als het toch niet de bron was die je zoekte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nirvana kwam op een moment waar vooral de Amerikaans jeugd verveeld was. Ze hadden niets te doen, velen waren depressief en zagen geen toekomst. Toen Nirvana met hun lied Smells Like Teen Spirit op tv en op de radio verscheen, herkenden mensen, vooral de jeugd, zich heel erg in dit lied. Het was een soort schreeuw namens de jeugd en die was er al een lange tijd niet meer geweest.

Doordat andere bands als Pearl Jam, Alice In Chains en Soundgarden ook bekend werden, werd grunge een populaire muzieksoort onder de alternatieve jongeren. Zij konden zich in de teksten vinden, die bijvoorbeeld gingen over verveling.

In feite gaf Nirvana de jeugd een stem voor Generatie X: jongeren die last hadden van de economie en geen toekomst zagen.

Dit is zo'n beetje de reden waarom zij zo succesvol waren, ik kan er nog veel dieper op ingaan, maar dit zijn echt de hoofdlijnen.