De zangeres stierf volgens de jongste berichten door verdrinking in het bad van haar hotelkamer. Er werden geen illegale drugs aangetroffen, maar wel een grote hoeveelheid medicamenten. Niets wijst op alcoholmisbruik.

heeft Kristen Foster, de woordvoerder van de zangeres bekendgemaakt. De legendarische popzangeres overleed om 15:55 uur plaatselijke tijd in het Beverly Hilton Hotel in Beverly Hills, waar ze vanavond een optreden zou geven op de Grammy-party van Clive Davis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze is gister gevonden in de badkuip
over de oorzaak is nog niets bekend
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel is er nog niets bekend. Denk dat een persconverentie duidelijkheid zal scheppen.
Vooralsnog is het gerucht medicijngebruik waarna ze is verdronken in bad. (diepe slaap/comateus?)
12 jaar geleden
Haar lichaam werd aan de vooravond van de Grammy Awards door haar lijfwacht gevonden in een hotel in Los Angeles. Het is (nog) niet bekend hoe ze is overleden, maar het was in elk geval geen misdrijf. Gisteren om vijf voor vier Amerikaanse tijd is ze dood verklaard.

Houston brak door in de jaren tachtig met All at Once. Ze verkocht meer dan 170 miljoen albums, singles en video's. Later speelde zij ook in films, onder meer in de succesfilm "The Bodyguard", waarin ze een zangeres speelde.
Na 2000 raakte haar carrière in het slop, onder meer door problemen met drank en drugs. Dat had zijn weerslag op haar stem. Whitney Houston is 48 jaar geworden.
Amadea
12 jaar geleden
Whitney zou de avond voor haar dood flink hebben gefeest en de nodige alcohol hebben gedronken. Daarna heeft ze volgens zeggen een hoeveelheid pillen geslikt die in combinatie met alcohol een verdovende werking heeft en is ze verdronken in bad.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/entertainment/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/02_februari/12/entertainment/whitney_houston_in_bad_gevonden_autopsie_pillen.xml

http://nieuwsuit.com/2012/doodsoorzaak-whitney-houston-doodsoorzaak/