ik heb veel op internet gelezen dat de laatste show van hans teeuwen (spiksplinter) als "vrij zwak" wordt gezien. Weet iemand waarom?

ik vond z'n laatste show namelijk helemaal niet veel afwijken van de vorigen...;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Hij schreeuwt en is erg grof, persoonlijk vind ik dat niet grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hem gezien op tv laatst, en had ook het idee dat het een herhalingsoefening was, alsof ie had zitten bedenken: Wat was het ook alweer dat ik deed? Oh ja, lekker grof, tralala, beetje absurd, typetje, raar stemmetje. Heuj nieuwe show.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het nog niet eens afgekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond hem vroeger de beste cabaretier van "mijn generatie". Totaal tegendraads, het grove hoort daar gewoon bij. Net zoals Toon Hermans lekker oubollig en langdradig was in zijn tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nelly3, ik ook niet mijn vriendin riep me weg, normaliter zou dat betekenen dat ze geen gehoor kreeg, ik ben zo weggelopen. Vroeg me al af wat de rest van Nederland ervan dacht, althans degenen die hem vroeger echt vet vonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond hem ook niet slechter dan vorige shows en blijf onder de indruk van zijn charisma en stemgebruik. Ik denk dat het in de huidige tijdgeest, waarin agressie en verhuftering een groter probleem zijn bij minder mensen in de smaak valt. Gister had Teeuwen op geenstijl.nl een stukje over Theo Maassen geplaatst. Als je de reacties leest zie je dat meer dan de helft de essentie en ironie helemaal niet begrepen heeft. Jammer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja........ tuurlijk, als je het niet leuk vond, heb je het niet begrepen. Zo kan je alles leuk maken. Ik had na 20 minuten het gewoon gezien, wat hier onder al staat, misschien waren de verwachtingen te hoog, verwacht je na 7 jaar iets anders. Denk meer dat dat het is.
Ritsuka
12 jaar geleden
hij dacht gewoon: alles wat ik doe is toch wel leuk.

Antwoorden (4)

Nou, precies daarom.
De eerste shows waren verrassend, o.a. door zijn debiele gedrag, typetjes, grof taalgebruik en geschreeuw. Maar het is nu allemaal een beetje uitgemolken. Dus niet meer zo leuk als in zijn beginjaren.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Nou, precies daarom" was een reactie op het eerste antwoord, zie ik nu. Ik dacht dat het de toelichting op de vraag was :) ..verkeerd gezien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pfffff... dat was het dus ook hahaha.. toch goed gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist omdát hij niet afwijkt, wordt het als een tegenvaller ervaren. Ik citeer: 'Hij is terug. Zeven jaar na zijn laatste cabaretvoorstelling in Nederland staat Hans Teeuwen weer op de planken. Zijn afwezigheid heeft hem misschien nog wel groter gemaakt dan hij al was. Dat schept torenhoge verwachtingen, die hij met Spiksplinter helaas niet waarmaakt.'

Overigens is niet iedereen negatief; zie bron 2. Hier zeggen ze juist dat omdat hij zo herkenbaar is, het lijkt alsof hij niet weg is geweest.

Het is dus maar net hoe men het interpreteert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is niet meer dan een kleuter die hard schreeuwt en lelijke woorden zegt. In het begin wat verrassend voor een volwassen uitziende man, maar het verveelt nogal. Die kleuters hebben we vaker gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik het absoluut niet mee eens. Als je door het grove en schreeuwerige heen kijkt, zie je dat hij ontzettend veel talent heeft. Ik hou ook niet van dat grove en schreeuwerige, maar hij is zo goed dat het dat ruimschoots compenseert.
Vooral het contrast met de opname van Herman Finkers dat vlak daarvoor op de TV te zien was maakte dat het optreden van Teeuwen wat mager afstak.

Toegevoegd na 1 minuut:
dat = die :-s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Herman Finkers vond ik wel leuk, heerlijk droge humor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. En Herman Finkers doet ook al jaren hetzelfde, maar gaat niet vervelen. Dus misschien had Teeuwen beter een ander'plan van aanpak' kunnen bedenken.