Waarom komt de naam Elvis weing voor?

Zeg je Elvis, zeg je Elvis Presley.
'Iedereen' kent Elvis. Waarom noemt niemand zijn kind meer zo tegenwoordig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken er een die zo heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken maar één kind dat Elvis heet, en dat is uit een sketch van Harrie Jekkers en niet voor niets zo lachwekkend. Het zusje heette meen ik Priscilla. En dan beiden op z'n plat Utrechts......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus de naam is een soort parodie geworden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt je vraag al grotendeels zelf beantwoord ;-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen: die is ZO leuk!
De hond van onze buren heette Elvis. Helaas is ook deze Elvis inmiddels niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hound dog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Patcat ; nou, het is bijna meer een parodie op het geven van Engelse (bekende-sterren)namen aan door- en door Hollandse kinderen.

Het beste antwoord

Ik denk dat de associatie met Elvis Presley te groot is.
Je wil een kind toch een eigen identiteit meegeven.
Ik zou het ook niet zien zitten om mijn dochter Madonna te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha cool!
Ik ken iemand die Jezus (op z'n Spaans) heet. Dat is vrij normaal in de zuidelijke landen. En de helft van de wereld heet Maria, zowel man als vrouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt idd. Gelukkig spreek je het uit als Heesuus oid. Lol.

Andere antwoorden (3)

Het is een naam uit het verleden, je kind zegt het niks. En om dan aan iedereen steeds weer uit te moeten leggen waar je naam vandaan komt, is heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zal voor de meesten wel duidelijk waar die naam vandaan komt. Heb je overigens niet gemind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zal voor de meesten wel duidelijk waar die naam vandaan komt. Heb je overigens niet gemind.
Er zijn wel mensen die hun kind Elvis noemen, ook al zijn het er inderdaad niet veel.

In Nederland wonen momenteel 176 mensen die als eerste voornaam Elvis hebben. Toevallig ken ik zelf ook een jongen die Elvis heet. Zijn ouders zijn grote fans van The King.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke site. type eens Adolf in. Sta ik wel van te kijken eigenlijk.
Voor veel mensen is en blijft er maar 1 Elvis!