Mijn denon dvd-3800bd blue ray speler lijkt plotseling alleen nog maar cd en dvd's te herkennen.Wat is er fout gegaan?

Toegevoegd na 5 minuten:
de speler geeft bij blue ray disc een foutmelding alsof de schijf niet word herkend, terwijl deze een dag daarvoor prima werkte.Zijn er verkeerde knoppen/instellingen per ongeluk veranderd?Is de speler stuk?zo ja waarom speelt deze dan nog wel dvd en cd's af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In een blue ray speler zitten meerdere lasers; die voor een blue ray is anders als die voor CD/DVD. Het kan dus goed zijn dat de blue ray laser vuil, beschadigd/kapot is of klemt en niet goed meer focussen. Als er nog garantie op zit, zou ik er mee terug naar de winkel gaan.