Kan ik deze deurbel veranderen naar een harder geluid?

Goedenmiddag het gaat om een flat deurbel maar het geluid is zo zacht dat we hem niet horen is dit te veranderen? En wat heb ik hier voor nodig eventueel met link naar een Website word gewaardeerd alvast bedankt

Picture for question
1.8K
ronron1212
een jaar geleden
een ander type bel kopen
Strem990
een jaar geleden
Maar ik weet niet Watvoor
ronron1212
een jaar geleden
Even naar een winkel en dan de bellen proberen
Strem990
een jaar geleden
Is er niets speciaals aan deze bel dan?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Je hebt van die deurbellen met een leuk melodietje of ding dong maar dat het geluid niet al te hard is. Soms is het volume wel in te stellen.
Je hebt ook simpele bellen, die meer een soort gong zijn en die vaak wel een harder, scheller en meer doordringend geluid hebben. Ik zou ook letten op de vermelde DB dus decibel.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Misschien een rare vraag, maar ik mag wel aannemen dat het bijbehorende deksel die als klankkast dient van deze bel nog wel aanwezig is en er normaal ook op zit?
Ik heb dezelfde met deksel, naar aanleiding van je vraag heb ik hier even het deksel verwijderd en is dan wel zachter.

Antwoorden (1)

Zo te zien is dit zo'n dingdong bel die gevoed wordt door een transformator van 6 volt. (Je kunt hem ook voeden met 4 batterijen van 1,5 volt).
Als je dezelfde voeding en drukknop wil blijven gebruiken, dan zal je bij de bouwmarkt (of online) moeten zoeken naar een deurbel "bedraad 6 volt", met een geluid dat jouw aanstaat.
Je kunt ook de transformator met bedrading en drukknop compleet vervangen door een draadloze deurbel. Dan kun je de bel hangen (of zetten) waar je zelf wil in huis, zo dat je hem goed hoort. Bij deze optie moet je wel af en toe batterijen vervangen..........
jc54
een jaar geleden
Strem990
een jaar geleden
Dankuwel voor uw antwoord naar een draadloze bel gaan zal lastig worden er word beneden in de flat namelijk aangebeld via een bellenbord