Omdat draadloos stroom nog niet rendabel en betrouwbaar genoeg is.

Geef het 10 jaar en alles is draadloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nikola Tesla kon het al in de jaren 40 al voor elkaar krijgen als hij niet werd tegen gewerkt en gestopt was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad we hadden het al veel eerder gehad als mensen niet zo hebzuchtig waren.
Natuurlijk het probleem van de te grote accu's, maar er is m.i. meer.
Want het is heel handig als er geen snoertje aan je elektrische tandenborstel, je mobieltje, en je scheerapparaat zit, maar er zijn heel veel elektrische apparaten, waar consumenten helemaal niet op een draadloze versie zitten te wachten. Denk aan koelkast/vriezer, televisie, magnetron en computer. Niemand gaat lopen sjouwen met zijn desktop, en alle randapparaten, en die staan dus meestal op dezelfde plaats.
De snoerenwirwar is dan wel een probleem, maar dat probleem is niet groot genoeg, om daar iets op te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet draadloos is veel goedkoper en altijd stroom.
Maar het zal een kwestie van tijd zijn, die Chinezen vinden er wel wat op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dat niet voor alle apparaten handig is. Soms omdat ze teveel stroom verbruiken, te vaak gebruikt worden of juist niet vaak.
En draadloos is niet altijd handig als je een apparaat niet vaak gebruikt is de accu leeg of je moet alles altijd in de lader laten zitten wat veel onnodige stroom gebruikt.
Accu's gaan snel stuk vooral als je hem niet tijdig oplaad etc..
Dus draadloos is handig maar niet altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meneer Tesla had draadloze stroom uitgevonden, het enige probleem was dat je geelectrocuteerd werd als je door de draadloze stroom heen liep...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk zelf bij de kringloop.
Het ene na het andere elektrische apparaat,komt bij ons binnen.
Gewoon omdat de accu,s versleten zijn,of te weinig gebruikt worden.
Heggescharen,accuboormachines,e.d.
En zo is het weer,lang leve de wegwerpmaatschappij.
Geef mij maar gewoon een boormachine met een draad eraan,niet altijd even handig en snel.
Maar je kunt er een leven lang plezier van hebben.
En een goeie met draad,kan net zo veel als eentje zonder draad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat ze niet weet dat je tegenwoordig die accu's kunt laten vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een nieuwe accu net zo kost als een nieuw apparaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*net zo veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet zo zijn, daar die service anders niet zou kunnen bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... bestel dan maar eens eens vervangende accu voor een schroefboormachine oid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent kennelijk niet op de hoogte van dit soort diensten...
http://www.praxis.nl/service/alle_services/batterij__38__accuservice Voor een kruimeldief kost het iets van 22 euro. Koop je daar een nieuwe kruimeldief voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik kijk, wat daar een accu kost voor mijn boormachine (14,4V geen NiCd, iets van 2000-2400 mAh) kost, krijg ik een nieuwe inderdaad voor bijna dezelfde prijs. Handige service en milieubewuster ja, praktisch nee. Daarbij heeft een nieuwe machine gelijk weer 2 jaar garantie.
Ik zie het nut er niet van in. Waarom zou je een wasmachine draadloos willen hebben. Die dingen zijn loodzwaar!!!

Zo ook met de vriezer, koelkast, droger, magnetron, enz.

Maar als je je afvraagt waarom de strijkbout nog niet draadloos is, dat komt omdat hij teveel stroom vraagt. Dat kan nog niet door de lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er niet genoeg toegevoegde waarde is om alles draadloos te hebben, door middel van dure en zware accu's.

Pas op het moment dat we de stroom draadloos kunnen toevoeren, zullen we richting een compleet snoerloze maatschappij kunnen gaan. De eerste stappen in die richting worden gezet; Via inductie is het mogelijk stroom toe te voeren is aan apparaten. Echter, die techniek is nog niet operationeel beschikbaar en er zijn er dus ook nog geen apparaten op de markt die ermee werken.