De Olympus FE-310 digitale camera vreet batterijen. Is hier een oplossing voor?

Het stroomverbruik van deze camera is erg groot en batterijen met zelfs de hoogst mogelijke capaciteit gaan maar erg kort mee. Daarnaast zijn ze ook nog eens schreeuwend duur. Oplaadbare batterijen (2700-4300 mAh!) is al helemaal geen optie, want die zijn vaak na het maken van 5-10 foto's al niet meer bruikbaar. De camera op zich doet het uitstekend, maar alleen met een propvolle batterij.

Toegevoegd na 13 minuten:
Er zitten overigens 2 AA batterijen in.

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeveel jaar heeft u de camera?
Rudolf
13 jaar geleden
De camera is ca. 2 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je een link geven???
zit namelijk met het zelfde probleem hier thanks
Rudolf
13 jaar geleden
Quintos, ik kan je geen link geven wat die heb ik niet. Heb je ook een Olympus FE-310 met dit probleem of gaat het om een ander type camera?

Het beste antwoord

ik had een GE camera het hezelfde probleem, na 10 foto's ging dat signaal "batterij laag" al weer aan en even later stopte hij ermee TOT ik ontdekte dat ik een upgrade van de software moest doen. Het waren hier niet de batterijen die leeg waren maar de camera die ze als leeg zag!! Na die upgrade was het probleem over en ook oplaadbare batterijen werken nu goed (enkele weken). Heb geen verstand van Olympus maar hoop voor u dat het een vergelijkbaar probleem is want dan is er vast ook een upgrade beschikbaar
13 jaar geleden
Rudolf
13 jaar geleden
Gebeld met de helpdesk van Olympus, maar helaas is er geen nieuwe update voor dit type camera beschikbaar. Batterijen met een capaciteit van 2100 mAh zouden moet voldoen. Als de batterijen 48 uur uit de camera worden gehaald, dan reset deze zich en dan moet er opnieuw worden gekeken of het probleem is verholpen.