Heeft iemand tips hoe ik vroegtijdig van mijn t-mobile contract af kan komen?

Ik zit tot 2010 aan een contract vast wat eigenlijk veel te duur is, dus goede ideeen zijn zeer welkom!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben gemigreerd en dat was in elk geval geen rede tot ontbinding. (helaas) Sommige providers staan toe eenmalig naar beneden te gaan (1 stapje) en anders is afkopen de enigste oplossing. Je hebt na een contract tekenen nog enige tijd bedenk tijd. Al je net getekend hebt zou je er wellicht nog onderuit kunnen maar dat lijkt me niet het geval.

Je kunt bij t-mobile vragen of je evt over kunt gaan naar een lager abonnement, bij sommige providers kan dat. Verder is afkoop de enige optie, maar daar schiet je niks mee op, dan moet je dezelfde kosten betalen, maar dan in 1 keer.. Toegevoegd op 14-05-2009 14:59:16 wat ik me ook nog bedenk: Je kunt wel altijd een abo over laten zetten op iemand anders zijn naam. Dus als je iemand kan vinden die wel zoveel belminuten nodig heeft en daar zoveel geld voor wil betalen, kun je dat regelen bij je provider.

emigreren of sterven of afkopen.

T-Mobile is een hopeloze telecom provider. Abonnementen zijn te duur en zo gauw je klachten en/of vragen hebt dan wordt je overal heen gestuurd. En op het moment dat je 1 minuut te laat bent met het overstappen naar een ander abonnement, of een andere telecom provider dan ben je weer de sigaar voor een jaar... Dus of afkopen, of 4 maanden van te voren gewoon vertrekken naar een andere telecomprovider met nummerbehoud. Dit kan namelijk geheel probleemloos en zonder extra bijkomende kosten. Heb dit zelf ook in november gedaan met een abonnement dat tot half maart liep...

op het moment dat je telecom aanbieder de contract voorwaarden/algemene voorwaarden aanpast kun je per direct je contract opzeggen, immers jij hebt voor de oude voorwaarden getekend (ookal zijn de nieuwe voorwaarden meer in het voordeel van de klant).

Wanneer zij -ten koste van de cliènt- de voorwaarden aanpassen is de enige legale wijze om voortijdig van je contract af te komen, maar goed, daar heb je als klant dus geen invloed op. Wanneer je echter in de schuldsanering terechtkomt en je begeleider het regelt is men wel eens welwillend om tegen een redelijke afkoopvergoeding het contract te beëindigen, in dat geval is het voor hen met de afkoop ook afkoop van een stuk gezeik (iedere rekening zal een conflict zijn, dan zijn ze er liever vanaf). Overigens weet ik dat je bij T-mobile gewoon een stap lager mag, ook binnen je contractsperiode. Dit kan echter wel met kosten gepaard gaan die dan weer voor hen opwegen tegen de misgelopen inkomsten, dus meestal heb je er weinig aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100