Kan ik mijn Tomtom met elke andere auto-oplader opladen?

De auto-oplader van mijn Tomtom doet het niet meer. Nu heb ik nog een auto-oplader liggen van een ander navigatie systeem, die past ook op de Tomtom. (allebei mini-usb) Kan ik die rustig gebruiken of loopt de Tomtom op een of andere manier toch risico door voltageverschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen idee hoe het zit, maar wij sluiten wel vaak de Nintendo DS van de kids aan op de auto-oplader van de TomTom, zonder problemen. Volgens mij: als het stekkertje past, dan kan het!

Het beste antwoord

Volgens mij gebruikt TomTom de mini-USB stekker.
Deze is universeel (5V) is dus van elk merk te gebruiken.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet even kijken op de Tomtom en de oplader. Als het goed is, staat er op wat de Tomtom aan stroom 'lust' en wat de oplader levert. Als die 2 overeen komen, kan het geen kwaad. Ik laad ook altijd m'n blackberry op met de oplader van de Tomtom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat gaat goed, ik doe het ook altijd!