Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarvoor dient de "trig hold off" functie op mijn oscilloscoop en waarop zal deze praktisch worden toegepast?

Ik heb een Tektronics oscilloscoop, model 465. Er zit een extra functie op "trig hold off" Zie rechts onder op de foto. Als ik er aan draai merk ik geen verschil. Wellicht heeft het iets te maken met de ext. source die ik kan kiezen. De functie van ext. source snap ik ook nog niet helemaal. Vooral de praktische toepassing ervan snap ik niet. Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken. Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
886

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zo, dat is een tijdje geleden...

Ik dacht dat die te maken heeft met het spanningsniveau waardoor een triggerpuls moet gaan voordat hij het ziet als een trigger.

Hierbij is het natuurlijk wel zo dat er een periodiek signaal wordt gemeten zodat de scoop deze kan stilzetten op het beeldscherm.

Als de knop geen effect heeft, dan zal het signaal dus erg laag zijn of bevat het geen periodieke herhaling.

Nogmaals, het is lang geleden en ik weet het niet meer precies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het volgende gevonden:

Trigger hold-off: This is another important control associated with the trigger function. Known as the "hold-off" function it adds a delay to the trigger to prevent it triggering too soon after the completion of the previous scan. This function is sometimes required because there are several points on a waveform on which the oscilloscope can trigger. By adjusting the hold-off function a stable display can be achieved.

De knop zorgt dus voor een kleine vertraging van de meting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding