Bij de gebruikershandleiding bij mijn airco staat het volgende... waarom moet ik het snoer doorknippen??

Als u de airconditioner niet meer
gebruikt dan adviseren wij u eerst de
stekker uit het stopcontact te halen en
het elektrische snoer door te knippen.
Wij adviseren u verder de delen die
gevaarlijk kunnen zijn voor kinderen
die er mee kunnen gaan spelen onschadelijk
te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

voor het geval dat jij hem bij het vuil legt en kinderen hem meenemen en de stekker in het stopcontact steken .. daarom moet je altijd van electrisch apparatuur de stekkers afknippen liefst zo kort mogelijk tegen het apparaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze bedoelen dat wanneer hij kapot is, je dan het snoer moet doorknippen, zo scheid je het afval dus weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, staat dat er écht? Dat is wel heel bizar. Ik denk dat ze er mee bedoelen, als je hem helemáál niet meer gebruikt. Nooit meer dus. Misschien dat ze dan vinden dat je het snoer het beste kunt doorknippen zodat kinderen niet per ongeluk de stekker in het stopcontact kunnen doen en er ongelukken zouden gebeuren.
Dat is echt de enige reden die ik kan bedenken. Als je hem gewoon voor de winter op zolder zet is die hele regel natuurlijk flauwekul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het staat er echt!!
http://www.olimpiasplendid.com/pdf_new/silenclima_instruction_manual.pdf
Vroeger was het ook een soort 'code' voor als je dingen bij het grof vuil zetten: als het snoer doorgeknipt was, was het apparaat kapot, niet alleen maar overbodig - dus alleen interessant voor klussers.
(Tegenwoordig mag je apparaten in mijn stad niet eens meer bij het grofvuil zetten, maar dat is wat anders.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een vertaalde handleiding, dan staan er wel vaker onbegrijpelijke zaken in.
Waarschijnlijk is engels als tussenstap gebruikt en de tekst "cut the power" wel erg beroerd vertaald