Dat wisselt natuurlijk heel erg van type tot type,
maar het platform voor communicatiesatelieten van het type Eurostar E3000 heeft een vermogen van 4 tot 12 kilowat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Enkele kilowatts. Een satelliet haalt zijn energie uit een aantal zonnecellen, en die kunnen ze tegenwoordig al zo maken dat er 10 KW uitkomt. Voor ontvangst met een klein schoteltje (zoals bij de Astra) moet elke zender een vermogen hebben van een paar honderd Watt.
escape
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Er is meer stroom nodig dan alleen voor de televisiezenders. Alleen het standregelsysteem gebruik al 1 tot 1,5 kW. Het thermische systeem heeft ook redelijk wat vermogen nodig. Dan nog wat vermogen voor de communicatie-eenheden (om de satelliet zelf te kunnen bedienen en om hem in de gaten te houden) en voor de stuwraketjes voor baancorrecties.