Waarom zijn de nooduitgangbordjes groen?

Groen zie ik meer als camouflagekleur en een nooduitgangsbordje moet juist opvallen, waarom dan groen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als je kleurenblind bent zie je deze "kleur" het makkelijkst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat 'groen' staat voor een veilige kleur, hetzelfde idee als bij verkeerslichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en daarbij is ook nog een een groen verlicht bordje of symbool beter zichtbaar als een andere kleur zoals rood of blauw, maar groen geeft inderdaad ook de veilig idee omdat groen staat voor goed en veilig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groen mag dan wel een camouflage kleur zijn in de natuur buiten, maar binnen valt het echt wel op en tevens betekend groen heel vaak veilig.