Ik heb misschien een hele stomme vraag: Ik heb 6 Sonab Carlsson luidsprekers te koop staan op Marktplaats. Wat voor een prijs kan ik hier voor vragen?

Ik heb totaal geen verstand van antieke luidsprekers en ze zijn nota bene van mijn vader die 8 maart overleed. Het zou hem ''daar boven'' schik doen, wanneer ik er nog een leuk bedrag voor vang denk ik zo.
Eventueel typenummer van de luidsprekers zal ik nog moeten opzoeken...

Advertentie: http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/luidsprekers/377555473-6-antieke-carlsson-sonab-luidsprekers-stereo-set.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Ow en dit is NIET als extra reclame bedoeld, alhoewel het natuurlijk zo lijkt. Ik ben een jonge meid van 25 die gewoon goed advies wilt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet geen antwoord op je vraag, wil je alleen even zeggen dat het geen stomme vraag is hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, je hebt ook wel gelijk..:)

Het beste antwoord

Ze zijn erg oud. Werkt alles nog wel ?

Tips voor snellere verkoop: foto's maken met de kap eraf, tel. nr. erbij zetten en wat meer info over de speakers (type nr's)

Ik zou ze best wel eens willen aansluiten op mijn Denon, moeten een aparte sfeer geven. Ook wordt er gepraat over high-end, maar weet niet of dat bij die van jou ook opgaat.

Als alles in goede staat is lijkt het me ca. 60-150 euro waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je zou ook misschien eerst kunnen navragen bij een stereo winkel wat de nieuwwaarde is.. en dan hoe oud zijn de speakers die je hebt en dan een prijs maken.
speakers kopen is ook een risico als ze kapot zijn en er moeten dingen vervangen worden...kost het alleen maar meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tjonge er wordt al aardig op geboden blijkbaar gewild door audiofilen ;)
prices:
1978: 1550 SEK per pair
Second hand: 100 up to 1300 SEK
per pair for perfect and complete pairs.

Restored and upgraded: With new tweeters (Peerless 62CT). Prices ranging up to 5.000 SEK.
They are well worth this.

geen idee of dit voor je opgaat zou ik zeker uitzoeken.

1300 SEK is ongeveer 142 euro maar dat is wel per paar
dus.

Als je dicht tegen de 400 euro komt voor alle 6 dan zit je redelijk denk ik.

Neem desnoods contact op met de site over 2dehands prijzen
capthavoc
13 jaar geleden
in de adv.zeg je dat het ook mogelijk is om kleinere aantal dan het totaal van 6 speakers te kopen.
je moet gewoon de 6 speakers als set wegdoen en niet per 2 ofzo.
ik denk als de echte liefhebber de advertentie ziet dat het bedrag nog wel eens richting de 6/7 honderd euro kan gaan stijgen.
ze zijn het dan ook waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond een paar speakers van dit merk, waarvoor in 2009 $375 werd gevraagd. Voor 6 stuks zou dat een vraagprijs kunnen zijn van $2.000 (grofweg), is 1.500 euro. Ik zou toch wel een vanaf prijs neerzetten van 500-700 euro en in ieder geval niet voor 180 weg doen.
paulus811
13 jaar geleden
Ik heb een paar jaar geleden een paar van die grote gekocht voor 40 Euro, maar die van jou zien er mooier uit.
Ze draaien nog prima na 40 jaar.
Gezien de gretigheid waarmee ze bieden zou ik ze nog maar even laten staan.
Ik zou wel even controleren of ze nog helemaal OK zijn, doet elke tweeter het nog etc.
Voor die prijzen mag dat wel.