Ik krijg de laaste tijd elektrische schokjes als ik de doucheknop opendraai.Hoe ontstaat dit en hoe is het te verhelpen?

Ook de rest van het gezin heeft hier last van.
We hebben sinds een maand een nieuwe doucheknop,
de 1e weken voelden we nog helemaal geen schokjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is precies gebeurd: douchekop of kraan vervangen?
Is er geboord en zo ja, waar?

Antwoorden (6)

miss even je stopcontacten nakijken .. en de vloer of die wel goed geaard is
je kan het zelf eenvoudig controleren met een stroomzoeker schroevendraaier

Toegevoegd na 1 minuut:
of heb je met de nieuwe douche kop bevestigen miss een nieuw gaatje geboord? dan heb je miss een stroomdraad in de muur geraakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is er ergens in huis de waterleiding als aarde gebruikt en is er ergens een beetje lekstroom.
Meestal zijn dat de koelkast, wasmachine, diepvriezer, door deze even uit te zetten, kan je voelen of je nog schokjes kan waarnemen of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan met statische electriciteit te maken hebben , als de douchebak niet geaard is kan je statische lading opbouwen en dit kan dan weg geleiden via jou hand aan de doucheknop, dus eens nagaan of er een goede aarding plaatsvind van de douchebak of douchekraan / knop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speel niet met jullie leven, raadpleeg een installatiebureau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft met aardlek te maken, dat op een of andere manier contact maakt met de waterleiding. werk voor een specialist (elektrotechnisch bureau, of een elektricien)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb behoorlijk verstand van elektriciteit en zou in dit geval onmiddellijk een erkend installatiebedrijf bellen.
Als je dat niet wilt, zou je nog kunnen proberen om de oude douchekop nog eens een tijdje te monteren en kijken of je hetzelfde ervaart. Het zou nog statische elektriciteit kunnen zijn en dat is niet gevaarlijk.
Vaak werden in het verleden waterleidingen gebruikt als aarde en als je dat in een natte omgeving voelt, kan dat heel erg gevaarlijk zijn.
Iedereen die een min op dit antwoord geeft, heeft er geen verstand van.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik zag 2 minnen bij sxiopo , maar die heeft wel heel erg gelijk.
Geen risico nemen !