Wat moet ik met die koker bij mijn automatische espressomchine?

Ik heb een soort buisje ontvangen bij mijn automatische espressomachine die je volgens mij in de waterbak moet vast schroeven.. klopt dat?

Is het slecht als ik deze niet vast maak?

het is een "Filter cartridge for fresh water"...

zal ik deze er nu gewoon op kunnen draaien?
hoe lang is zon ding houdbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

aanvulling op panteao:
het is niet alleen om de smaak te verbeteren, maar ook om de levensduur van je machine te verlengen. kalkafzetting kan onderdelen doen verstoppen en beschadigen. in de gebruiksaanwijzing staat als het goed is hoe lang het buisje mee moet gaan bij normaal gebruik. ook zal de leverancier je kunnen vertellen waar je een nieuwe cartridge kunt bestellen.
de hardheid (hoeveelheid kalk) van water is verschillend in Nederland, meer info, zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze cartridge is waarschijnlijk bedoeld om de hardheid van het water te reduceren , om een betere smaak aan de koffie te geven. De werkzaamheid is afhankelijk van het aantal gebruiksmomenten van de machine.
Een en ander zal zeker terug te vinden zijn in de gebruiks aanwijzing. Maar wel aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een aanvulling: ik heb ook zo'n waterbak met filter. Als je hem niet gebruikt, wil je machine vaker ontkalkt worden. Als je dat trouw doet, is dat echt niet slecht voor je machine.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer ik hem vast schroef, lijkt er geen water door te komen :(