Hoe kan ik VHS banden over zetten op DVD en wat heb ik nodig?

Ik heb nog al wat VHS banden en die worden slechter en
om een ramp te voor komen wil ik ze op dvd zetten..
Wie weet raad? Alvast bedankt voor jullie medewerking..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Er zijn analoog/digitaal converters te koop. Dit zijn apparaatjes waar je het analoge signaal van b.v. een VHS tape instuurt waarna het apparaat er een digitaal signaal van maakt. Dit kun je de computer insturen. Met videosoftware kun je het dan bewerken (opnieuw monteren) en dan op een DVD branden.
Wil je de tapes overzetten zoals ze zijn, kun je het beste een goedkope DVD recorder kopen. die je op de TV aansluit. Je speelt dan de VHS band af op je videorecorder en neemt het dan op DVD op met je DVD recorder. Voor €100,- heb je al een DVD recorder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een goed idee en natuurlijk bedankt..

Andere antwoorden (2)

Er bestaan dvd-recorders welke je ook kan gebruiken als VHS player. Kan je de VHS afspelen en tegelijk op DVD branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij thuis hebben hier een dvd speler met vhs speler der in zitten, daarmee kunnen wij vhs op dvd overzetten.