Inductiekookplaat doet raar.

Wij hebben een paar maanden geleden een inductiekookplaat gekocht bij de koopjeshoek van Ikea. We hebben hem nu sinds een week in gebruik en al 2 keer meegemaakt dat er op het bedieningspaneel allemaal knipperende F'jes verschenen en hij niks meer deed. Allebei de keren haalden we de kookplaat van zijn plaats om eronder te kijken en door die beweging sloeg hij opeens weer aan.
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn en kan dat gerepareerd worden, of kan ik er beter mee terug gaan naar Ikea en het risico lopen dat ik weken of maanden zonder kookplaat zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gewoon bellen met IKEA lijkt me het beste.
Als je hem pas hebt moet er nog garantie opzitten.
Ze kunnen hem terugnemen of repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kookplaat kan je proberen te resetten door minimaal 1 uur lang de stekker er volledig uit te halen.
meer tips op inductie-koken.nl