Waar staat HDMI voor ?

Ik weet dat het een aansluiting is enz voor waarschijnlijk HD kwaliteit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De High-Definition Multimedia Interface (HDMI) is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm. HDMI biedt een interface tussen elke compatibele digitale bron van audio/video zoals een settopbox, dvd-speler, versterker en een compatibel scherm zoals een plasmascherm of een lcd-scherm en computers met DVI-aansluiting.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de blog op onderstaande link staat ook een leuk artikeltje.

Toegevoegd na 6 minuten:
Verder heb je kabels die de verschillende protocollen HDMI 1.2, 1.3 en 1.4 ondersteunen. In bijgaande tabel zie je de mogelijkheden per protocol. Het hangt van het apparaat af welke HDMI versie ondersteunt wordt.