mijn wachmachine staat af en toe spontaan vol water zonder dat deze aan staat.

Verder doet hij het nog goed alleen als ik af en toe het deurtje op trek staat ie vol water. Als ik hem dan een programma laat draaien is het weer weg .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (4)

Ik denk dat er iets kapot is waardoor er water lekt. Laat 'em even nakijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat de print niet meer helemal goed is waardoor is "leest"dat ie water moet geven om te spoelen bijv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het water gaat vanuit de kraan door de slang naar de achterkant van de wasmachine.
Aangesloten op het waterslot.
Deze regelt de inname van het water.
Hierin zit een klepje wat water doorlaat,als de machine dit vraagt,en tegenhoud als de machine niks nodig heeft.
Vermoedelijk blijft dit klepje hangen.
Het gaat dus af en toe niet meer dicht,waardoor het water blijft lopen.
Een ander waterslot is niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kraan van je wasmachine die open en dicht gaat als de wasmachine waterrnodig heeft is hoogst waarschijnlijk versleten.

Doordat deze blijft hangen zal er water in lopen.

Het waterslot heeft hier niets mee te maken. deze telt alleen het aantal liter water wat er langs mag.
deze is waarschijnlijk wel de gene die er voor zorgt dat je wasmachine niet helemaal vol water zit,
Standaard staan ze afgesteld op ongeveer 7 liter water. als dit aantal het waterslot passeert dan blokkeert hij de watertoevoer.