pioneer deh6100bt in opel vectra 07-2000, houdt zijn geheugen niet vast, Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij Opels moet je vaak de rode draad (ACC) met de gele (+) op je radiostekker wisselen. De ene staat continu stroom op, op de ander alleen als je het contact aan zet. Zijn deze verwisseld, verliest de radio z'n instellingen als je het contact af zet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kwestie van uitproberen. Als je beide draden op de gele zet (tenminste die met een continu spanning) kun je ook radio luisteren zonder sleutel in het contact. Het nadeel is dan wel dat je altijd je radio met hand uit moet zetten en als je je auto 3-4 weken niet gebruikt je accu leeg kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk of je radio nog wel constante stroom krijgt van de accu. Dus check even de aansluitingen op je ISO-stekker of kijk of er ergens sprake is van kabelbreuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had in in het begin ook.
Als jij bijv. 538 op 2 heb dan moet je 538 opzoeken en dan 2 ingedrukt houden tot je een geluidje hoort.. Dan slaat hij het op. Dit was tenminste de oplossing bij mijn radio.

Succes!