is het de zelfde stekker in amerika voor een tv als in nederland?

ik wil graag een tv kopen in amerika maar nou vraag ik me af wordt er in amerika een andere stekker gebruikt voor tv's dan in nederland?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je de aansluiting bedoelt voor de TV-kabel: die is anders, men gebruikt daar een f-connector die we hier meestal op satellietdecoders aantreffen. Toch zal dat niet het probleem zijn bij deze aanschaf, buiten het feit dat de voltages en frequenties anders zouden kunnen zijn, zal deze TV waarschijnlijk geen PAL ondersteunen waardoor je niet naar analoge Europese TV kan kijken, en als er al een digitale tuner in zit dan zal dit ATSC zijn en niet DVB-T of DVB-C. Ik zou het je afraden.

Amerikaanse stopcontacten zijn anders dan in Nederland. Ook het voltage en frequenties zijn anders (VS: 110 volt, 60hz. NL: 230 volt, 50hz).

Ik zou het niet doen electronica gebruikt daar een ander volt en ik denk ook dat de stekker niet in de nederlandse stopcontacten past. Maar ik weet het niet zeker maar ik denk je hebt vast snel antwoord nodig

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100