Wat maakt een PC nou beter of slechter dan een MAC?

Toegevoegd na 33 minuten:
Een lijstje met wat een PC beter maakt en wat een MAC beter maakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan niet zo een lijstje maken wat nu beter is of niet, want dat ligt aan de configuratie van de PC en de iMac.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vast wel :) Ik wacht rustig het antwoord af van iemand. Bijvoorbeeld PC is veiliger, Voor de PC is meer software beschikbaar, Op de PC kan je games spelen. Etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan met een iMac ook allemaal.
Maar als je een goedkope PC hebt kan dat allemaal niet en met een iMac weer wel.
Het ligt eraan wat voor onderdelen in die PC zitten.

Het beste antwoord

Tegenwoordig maakt het niet zo heel veel meer uit. Vroeger was de Mac gebruiksvriendelijker en wat betrouwbaarder (qua vastlopen) dan een pc.

Je zult moeten kijken naar waar je voorkeur naar uitgaat en dan met name voor wat betreft het besturingssysteem. Als je Windows bent gewend, zul je je aan sommige zaken ergeren (zoeken en kopieren in mappen werkt - vind ik - niet logisch, maar dat is een kwestie van wennen) en sommige zaken zul je juist prettig vinden. Over en weer zul je moeten wennen.

Laat je overigens niet wijs maken dat een Mac niet of nooit vastloopt: dat doen ze zeker wel!

Ten slotte: een pc is vaak wat goedkoper, je hebt wat meer keuze in software en accessoires en is ook wat makkelijker uit te breiden ('toekomstbestendig').
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een PC hoeft niet beter of slechter te zijn dan een iMac.
Als je een hele goede PC koopt, dus meestal een veel duurdere kan hij net zo goed of beter zijn dan een iMac.
Het voordeel van een iMac is zijn perfecte configuratie en de gebruiksvriendelijkheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows.

Toegevoegd na 31 seconden:
Het operating system met de daarbijbehorende voor- en nadelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er van af wat je op de computer wilt doen.
Voor spellen spelen is een PC meestal beter, en een MAC wordt veel gebruikt door mensen die grafisch bezig zijn, bijvoorbeeld fotografen met fotobewerking.
Kimath
13 jaar geleden
de prijs als eerst de beschikbaarheid van software en hardware
Mac,s zijn mooi maar vreselijk op het gebied van hardeware vervanging of plaatsing.
probeer maar eens een goeie videokaart te vinden voor een mac
of wat dat betreft een printer (all in one )of iets dergelijks

Mac is duur op alle gebieden
capthavoc