Kan je een verbogen stekkerpootje weer rechtbuigen en de stekker veilig blijven gebruiken?

hij was echt flink verbogen, ik was er bovenop gaan staan.
hij liet zich makkelijk terugbuigen, en alles doet het, maar ik ben altijd wat huiverig voor brand.

13 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Het pootje geleidt alleen maar de elektriciteit, dus volgens mij kan dat absoluut geen kwaad. Een 'kale' draad van een strijkijzer, waarbij je de draadjes ziet lopen, kan wel kortsluiting maken, maar zo'n metalen pootje niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vanmiddag nog gedaan! Zolang het pootje nog stevig voelt en deze buigzaam is kan het zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er zich verder geen malheur voordoet, is dat geen probleem. Maar buig het pootje niet te veel heen en weer i.v.m. kans op breuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor brand hoef je niet bang te zijn, maar als, wat ik niet verwacht, het pootje ooit mocht afbreken tijdens het insteken of uittrekken en er blijft een stukje in het stopcontact zitten haal dan eerst de stroom er af in de meterkast voor je het er weer uittrekt.