Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een verbogen stekkerpootje weer rechtbuigen en de stekker veilig blijven gebruiken?

hij was echt flink verbogen, ik was er bovenop gaan staan.
hij liet zich makkelijk terugbuigen, en alles doet het, maar ik ben altijd wat huiverig voor brand.

13 jaar geleden
16.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het pootje geleidt alleen maar de elektriciteit, dus volgens mij kan dat absoluut geen kwaad. Een 'kale' draad van een strijkijzer, waarbij je de draadjes ziet lopen, kan wel kortsluiting maken, maar zo'n metalen pootje niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vanmiddag nog gedaan! Zolang het pootje nog stevig voelt en deze buigzaam is kan het zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er zich verder geen malheur voordoet, is dat geen probleem. Maar buig het pootje niet te veel heen en weer i.v.m. kans op breuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor brand hoef je niet bang te zijn, maar als, wat ik niet verwacht, het pootje ooit mocht afbreken tijdens het insteken of uittrekken en er blijft een stukje in het stopcontact zitten haal dan eerst de stroom er af in de meterkast voor je het er weer uittrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding