Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een telefoonmast kanker opwekken?

Ik hoor vaak dat zoon telefoonmast/verzendmast kanker kan opwekken klopt dat?,.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ha, die LikeaEmo;

De mast zelf kan dat natuurlijk niet. Wel schijnen er soms aanwijzingen, maar vooral veel verdachtmakingen te zijn over kankerverwekkende eigenschappen van verhoogde doses aan straling die in de buurt van dat soort masten wordt gemeten. Bewezen is er echter nog steeds niets. Zal ook bijna niet te doen zijn, lijkt me.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb dit laatst ook gehoord. Er zijn verschillende onderzoeken geweest en verschillende mensen zijn het weer een niet met elkaar eens. Zie links

Ikzelf houd het voorlopig op niet. Maar dat kan struisvogel politiek zijn. Op mijn werk staat een mast bovenop het gebouw en tot nu toe (12 jaar verder) hebben we pas een collega gehad met kanker. Lijkt me een laag gemiddelde van de maatschappij. Neem aan dat in 12 jaar wel erger zou moeten zijn dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in ijsselstein [utrecht] staat de mast die ook wel als kerstboom dienst doet .
de mensen die daar een paar jaar geleden in de nieuwbouw kwamen wonen hebben een papier moeten tekenen dat als ze iets krijgen, ze de mast en alles wat daar mee samenhangt niet aansprakelijk kunnen stellen.
dus ik denk dat ze het zelf toch ook niet helemaal vertrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is geen telefoonmast maar een televisietoren.
Staat ook niet in Ijsselstein maar in Lopik, wat daar wel vlakbij ligt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Correctie Conan: je hebt de Gerbrandytoren oftewel de Zendmast Lopik die in IJsselstein staat (ondanks de naam). Een betonnen toren van 100 meter met daarbovenop daarop een stalen buismast van 259,6 meter. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerbrandytoren
Dat is de mast die mindseye bedoelt. Daarnaast heb je de KNMI meetmast in Cabauw, gemeente Lopik, van 213 meter hoog, zie http://www.knmi.nl/cms/content/28133/meetmast_cabauw
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor de correctie Hippo. Wat blijft is het feit dat de Gerbrandytoren geen telefoonmast is, en dat is waar de vraagsteller naar vroeg.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing