Is een Senseo duurder qua energieverbruik?

is een Senseo duurder qua energieverbruik dan een gewoon koffiezetapparaat met isoleerkan? De Senseo is 1450 Watt, de gewone koffiezetter is 700 Watt, dat scheelt nogal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

ja, maar omdat een senseo veel korter aanstaat, verbruikt het ongeveer hezelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het denk ik klopt

Andere antwoorden (1)

er is eens een man bij ons geweest die alle apparaten teste op stroomgebruik.
hij had zon machine en dan kon hij zien of er ook apparaten waren die zonder aan te staan stroom kosten.

onze senseo koste dag en nacht stroom zolang de stekker in het stopcontact zat. dus als we hem niet gebruikten moesten we hem echt uit het stopcontact doen.
ons gewone koffiezet apparaat gebruikte helemaal niks als hij niet aan stond maar wel in de stroom.

dus in dat geval kost een senseo veel meer.
net een soort oplader die kosten ook stroom als je ze niet gebruikt maar wel in het contact hebt