Wat is ''Skimmen'' ?

Er stond een stukje in de krant over een bedrijfsleider die zijn vaste klanten skimde voor 175.000 euro.

Zit er brood in deze business?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

het kopieren van je bankpas inclusief je pincode zodat al het geld van je rekening gejat kan worden.

Toegevoegd op 28-04-2009 10:04:44
oh lees nu pas je laatste vraag... zolang je niet tegen de lamp loopt, zit er brood in bijna alle oplichterij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Skimmen (ook: skimming) is het op onrechtmatige wijze bemachtigen en kopiëren van pinpas- of creditcardgegevens. Het is een vorm van betaalpasfraude, waarbij criminelen de magneetstrip van een pas kopiëren en de pincode bemachtigen op het moment dat er een betaaltransactie wordt verricht. Vervolgens maken de fraudeurs een kopie van de pas, samen met de pincode kunnen ze geld opnemen en betalen in binnen- en buitenland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Skimmen is het op onrechtmatige wijze bemachtigen en kopiëren van pinpas- of creditcardgegevens. Het is dus diefstal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit zeker brood is, maar als je niet op let dan wordt het droog brood en water.

het is de gegevens van iemands pinpas of creditcard stelen om deze te gebruiken voor jezelf. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
letterlijk betekent skimmen afromen... dus de room van de melk afscheppen....

deze bedrijfsleider roomde het kapitaal van zijn klanten af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kopieren van pinpas gegevens.
Is mij ook gebeurd. Op het station.
En dan zie je de zelfde avond nog, dat er in Engeland geld van je rekening af is gehaald! Gelukkig stond er maar €36 op. Dus erg blij zullen ze er niet van zijn geworden.
Snel geblokkeerd;)