Mijn micro SanDisk memory card wordt niet herkend, wat kan ik hier aan doen?

Ik had een micro SD in mijn telefoon zitten, die INEENS helemaal geformateerd was, heel vreemd! Ik wilde nu dus proberen de bestanden terug te halen, maar hij wordt niet meer herkend door de computer! Ben al in verschillende winkels geweest en heb veel andere pc's geprobeerd, maar nergens resultaat..

Toegevoegd na 10 uur:
Ook wordt ie heel warm wanneer ik 'm probeer uit te lezen..

Zit hier garantie op?

Toegevoegd na 11 uur:
Als ik de kaart probeer uit te lezen door middel van mijn camera, geeft ie aan kaartfout. Sluit ik deze aan op de pc, vraagt ie of ik wil formatteren!
:(

Zal wel egt kapot zijn dus..

Toegevoegd na 12 uur:
En toch ben ik nog zoekende naar een evt oplossing..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

jou memory card is helaas kapot. Al je bestandjes zijn allemaal verloren gegaan. Het is jammer maar helaas. Een memory card kan ook zomaar stuk gaan zonder dat je hem beschadigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms helpt het om de kaart opnieuw te formateren (snel en niet volledig) en daarna een rescue programma te draaien die de bestanden weer terug haalt. Beter is het om eerst een image van het kaartje te maken (onder linux), zodat je het origineel nog hebt. Stond er niet veel bijzonders op, dan kan je hem gewoon formateren en opnieuw gebruiken (voor niet te kritische data). Lukt dat ook niet, dan is het kaartje waarschijnlijk echt stuk.