Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn bankpas werkt soms wel en soms niet, hoe komt dit?

Ik heb een pas van de Rabobank, ik heb hem sinds 7-2021 heb hij ziet er nog als nieuw uit en er zitten geen beschadigingen op. Het is zo'n oranje. Dit probleem kwam voor de eerste keer op dezelfde dag dat ik voor de eerste keer mijn ov chipkaart in het mapje van mijn telefoon stopte, naast de Rabo pas dus. Maar dat kan er toch niets mee te maken hebben? Ik heb inmiddels een nieuwe pas aangevraagd maar ik vraag me toch af hoe dit kan gebeuren, dan kan ik het misschien voorkomen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
bamibal
3 jaar geleden
Gebruik je de pas als hij in het mapje zit? Sommige mapjes zijn zo gemaakt dat ze het signaal van paslezers blokkeren, om misbruik te voorkomen. Ook zou het kunnen dat de betaalautomaat twee passen detecteert en daarom niet verder wil met de transactie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik haal mijn pas altijd uit mijn mapje als ik ga betalen
Utrecht
3 jaar geleden
Gebruik je de chip of contactloos?
Bij contactloze betalingen kan de kaartlezer nog wel eens "in de war raken" als er meerdere kaarten met een NFC chip in de buurt zijn.
Dus inderdaad dan altijd je pas uit je portemonnee halen en los bij de kaartlezer houden.
De chip beschadigd niet zo makkelijk en de magneetstrip wordt niet meer gebruikt. Dus dat de pas vlak bij andere pasjes of een telefoon bewaard wordt, kan de storingen niet verklaren.
gvrox
3 jaar geleden
Buig je de pas bij het betalen tegen de lezer aan ? Ik zie mensen dat nog wel eens doen, snap niet waarom.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Soms werkt uw pas niet goed bij een betaalautomaat. De pas kan stuk zijn, maar het kan ook aan de betaalautomaat liggen. Vaak helpt het al om de pas even te verwijderen en opnieuw aan te bieden. Maak de chip op de pas ook even goed schoon. Door vuil en vet kan de betaalautomaat de chip soms niet goed lezen.

Werkt uw pas bij meerdere betaalautomaten niet meer? Dan is de pas waarschijnlijk echt kapot.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Ja, zo'n weigerende pas schoonmaken is vaak een goede oplossing. Een pas schoonmaken kan eenvoudig door deze tegen je mouw of tegen de rug van je hand te wrijven.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing