Hoe activeer je een stroomkring een paar seconden?

hey, ik ben een totale noob op het gebied van elektronica, maar moet er op dit moment toch mee werken. Ik ben op zoek naar iets waarmee je, met de druk van een knopje, een stroomkring een bepaald aantal seconden kunt sluiten. Of is dit iets wat niet bestaat en zal ik mee eerst beter in het onderwerp moeten verdiepen om dit op een andere manier te bereiken?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
Poet
2 jaar geleden
Hier kun je goed oefenen, gratis: https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-dc/latest/circuit-construction-kit-dc_nl.html
Poet
2 jaar geleden
Bedpoel je een knop die je indrukt zodat de stroomkring sluit, en die vanzelf weer loslat na een paar seconden?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
ja, dat is inderdaad wat ik bedoel

Antwoorden (2)

Allerlei soorten schakelaars. Schakelaar aan is stroomkring gesloten, uit is stroomkring verbroken.
jc54
2 jaar geleden
Waarschijnlijk zoek je een tijdrelais met een seconden-timer.
Daar zijn vele soorten en maten in. Welke voor jou geschikt is moet je zelf even uitzoeken. Maar ze zijn eenvoudig te googelen:
https://www.google.com/search?q=tijdrelais+seconden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
ja, dit was precies waar ik naar op zoek was.
Hartelijk bedankt!