hoe pas je je laptop toetsenbord aan?

zojuist een nieuwe laptop in gebruik genomen, waarschijnlijk ergens iets verkeerd aangevinkt.. als ik shift+cijfer 2 intoest krijg ik het " teken, in plaats van het @ teken

2 jaar geleden
2K
LeonardN
2 jaar geleden
Rechtsondering staat er waarschijnlijk ENG (naast de tijd).
Klik daar op en zet het naar NLD.

Antwoorden (1)

Mogelijk heb je als toetsenbordindeling gekozen voor de Nederlandse indeling. Daar zit het aanhalingsteken (") inderdaad boven de 2.
In Nederland wordt meestal de Amerkaanse (VS) / internationale toetsenbordindeling gebruikt.
Als je een laptop hebt met Windows10, dan kom je via de onderstaande link op een pagina, waar staat beschreven waar je deze instelling kunt vinden en als het nodig is kunt aanpassen.