Kan ik de CI aansluiting van mijn TV gebruiken om HD TV te kijken?

Ik wil graag van die extra afstandbediening af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb dus geen CI+ aansluiting maar CI.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, een CI slot is voor providers die via 'de lucht' uitzenden, zoals KPN met Digitenne. Digitenne heeft niet voldoende bandbreedte (en zal dat ook nooit krijgen) om in HD uit te zenden. Men investeert er ook niet in.

Voor HD uitzendingen heb je CI+ slot en module nodig en daarnaast een provider die CI+ ondersteunt. Ziggo doet dat onder andere.

Maar als je grootste probleem de afstandsbediening is, koop dan een Logitech Harmony 515 waarmee je tot 5 apparaten kunt bedienen. Ben je voor ongeveer 3 tientjes klaar en kun je daarnaast ook nog je stereo bedienen. Het ding werkt met 'activiteiten', dus klik je bijv. op DVD kijken, dan zet ie de tv, dvd speler en stereo aan en de versterker en tv op de juiste ingang. Werkt briljant.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank Palus, maar wat dacht je hiervan:
https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-televisie-module-ci/televisies/
Volgens Ziggo moet het met een SMIT of Neotion wel lukken.
Wat denk jij hiervan?
paulus811
13 jaar geleden
disp, zoals ik het vertaal (eigenlijk staat dat er letterlijk) is dat ziggo CI niet ondersteund. Maar erg duidelijk is het allemaal niet, want ik lees vervolgens ook over de Smit en neotion modules. Die laatste leveren in ieder geval ook de CI+ modules, maar in een CI slot kun je niet een CI+ module stoppen. Als je ziggo als provider hebt, zou ik ze bellen met deze vraag. Ik heb zelf ook een tv zonder CI slot, maar wel met een losse humax 5050 HD tuner en zoals ik al zei, één losse afstandsbediening. Een tv met CI+ module heb ik wel in de slaapkamer en het werkt perfect. Maar daar heb jij niets aan. Ik hoop dat de technische servicedesk van ziggo je kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paulus, dank voor je reactie weer. Ik ga contact leggen met Ziggo, de tekst van Ziggo is idd erg onduidelijk. Ik denk dat ik een decoder ga aanschaffen met een dubbele ontvanger zodat ik tijdens HD opnemen ook HD kan kijken.
DiSp.
paulus811
13 jaar geleden
danit, een decoder aanschaffen is beter dan wat?
paulus811
13 jaar geleden
De vraagsteller wilde van de extra afstandsbediening af, dat is de vraag. En dan kun je of een CI+ module gebruiken of een HD recorder nemen met universele afstandsbediening. Ik heb zelf een tv met CI+ module en het werkt perfect. En met een externe digitale HD tuner ben je ook overgeleverd aan een provider, want die van UPC doet het niet bij Ziggo en andersom. En op afstand blokkeren van opnamen op de HD is echt niet mogelijk. In de woonkamer heb ik een Humax PVR (externe digitale tuner met harddisk) en daar heeft Ziggo geen controle over. De kaart die erin zit om het digitale signaal te ontvangen is dezelfde als die in de CI+ module. Een CI+ module kost 80, een HD tuner met harddisk 350. En natuurlijk heb je dan meer mogelijkheden, snap ik. Maar die wens stond niet in de vraag.
paulus811
13 jaar geleden
danit, we zijn niet in discussie (begin ook moeie ogen te krijgen ;-) maar we vullen elkaar aan. Het is aan de vragensteller om een uiteindelijke beslissing te nemen en mee te nemen wat hij/zij belangrijk vindt. Toch nog even 1 dingetje, een CI+ module van Ziggo heeft wel een EPG (ik zie het zelf dagelijks). En t probleem van de vragensteller is dat deze een CI module heeft en een CI+ module is iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allen bedankt: Ik heb een unit van Cisco besteld voor 149,-
technisch is de Humax mogelijk beter, maar voor mij en stuk duurder euro 329,- Met de Cisco kun je makkelijk alle programma's pauzeren, ik denk met de Humax 5050c niet.
De Cisco heeft ook een dubbele tuner. Ik hoop dat ik de goede beslissing neem.
DiSp
paulus811
13 jaar geleden
Ik las gisteren nog een nieuwtje (voor mij althans) en dat is dat Humax een opvolger heeft voor de 5050, namelijk de 5200c. Deze krijgt een grotere harde schijf en netwerkmogelijkheden. Wanneer het apparaat te koop is is nog niet bekend.

Andere antwoorden (2)

Hier kan je via de kabel geen hd signaal mee ontvangen, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom geen decorder?
is veel beter om een decorder aan te schaffen,heb je veel meer aan en minder mogelijke problemen.
Hou de wel rekening mee dat als je hd wil kijken,je decorder hd is,hdmi kabel gebruikt (scart achterweeg) en een abbonement hd nodig hebt,alleen ned 1,2,3, zenden gratis hd uit