Hoe schadelijk is aceton voor een laptop?

Ik heb aceton over de tafel laten vallen. Hierdoor is in aanraking gekomen met de onderkant van mijn laptop. Ik heb hem nu 24 uur uitgezet zodat ik geen schok ofzo kan krijgen. Maar kan ik hem nu weer gebruiken of loop ik dan nog steeds gevaar? Kan de laptop in het ergsre geval ontploffen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Aceton verdampt relatief snel dus elektrisch gezien is er geen gevaar op spontance ontbranding o.i.d., plastic van je laptop kan vervormen in aanraking met aceton, maar als je optisch gezien geen probleem ziet m.b.t. opgelost plastic dan kun je 'm zonder problemen weer aanzetten.