Op welke platenspeler past de Tonar Banana-naald?

Een beetje een gekke volgorde: Ik heb wel al een platennaald en nog geen platenspeler!

Ik had ze sowieso allebei nodig, en een vriend bood voor een hele goede prijs de Tonar Banana naald aan. Normaal zijn die 80 of 100 euro, en ik mocht hem van 40 van hem krijgen.
Nu wil ik een platenspeler kopen waar ik hem op kan zetten, maar het lukt me niet echt een te vinden. Normaal doe je het namelijk andersom: eerst een platenspeler en dán de naald.

Heeft iemand suggesties? Groetjes!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
3 jaar geleden
U weet dat naalden slijten?

Antwoorden (1)

o.a. de Technics sl 1200 mk2

Die banana past op elke DJ-platenspeler met een afdraaibare cartridge(de banana is de cartridge).
Het bekendste voorbeeld is natuurlijk de Technics sl 1200 mk2, maar bijna alle DJ-draaitafels hebben diezelfde 4-pins aansluiting.
===
Die 4-pins aansluiting is een standaard. Dus bijna alle platenspelers die hier staan kunnen ermee overweg (er zitten een paar bijzondere exemplaren tussen, maar dat zijn absolute uitzonderingen).
https://www.bax-shop.nl/dj-draaitafel
Toegevoegd op 06 februari 2021 17:38: tekst