Hoe los ik mijn WiFi problemen op?

Ik woon in een oud pand op de tweede verdieping. Modem staat in de entreehal bij de meterkast, WiFi boven is niet geweldig en hapert. Meestal meet hij 15 mb/'s. Mijn pc kan alleen bekabeld internet hebben, en voor werk moet ik ook bekabeld internet hebben. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Wil je nu bekabeld of wifi?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bekabeld voor mijn pc en WiFi voor de rest van mijn apparaten. Ik kan er ook voor zorgen dat mijn pc wel WiFi kan ontvangen. Probleem is alleen dat het een pand is met 3 losse appartementen. Powerline adapter heeft niet veel zin, alle stroom gaat kriskras naar elk appartement en niet elk appartement heeft zijn eigen hoofdgroep. Wanneer ik een kabel zou trekken naar mijn pc heb ik daar goed internet, maar hebben we alsnog geen goede WiFi.
ronron1212
3 jaar geleden
Koop een wifi versterker

Antwoorden (2)

De beste oplossing is een ethernet kabel trekken vanaf de meterkast of het modem verplaatsen als dat mogelijk is. Als een kabel trekken geen optie is, zou ik de aanschaf van een set powerlines overwegen waarmee het internet signaal over het elektranet in het huis wordt getransporteerd. Aan de modemkant komt een kastje en op de tweede verdieping komt een kastje in het stopcontact. Kijk eens bij de sets van Devolo, want de powerlines zenden vaak ook wifi uit en hebben vaak een LAN aansluiting voor bedraad internet. Ook zijn er sets met stopcontact zodat je daar geen aansluiting verliest.
De devolo Magic 2 Wifi next Starter Kit is een uitstekende optie voor een powerline oplossing. Vergt wel een investering van 200 euro, maar laat je niet verleiden tot goedkope rommel in de uitverkoopbakken.
Toegevoegd op 01 december 2020 11:33: tekst
paulus811
3 jaar geleden
Koop een setje PLA's (Power Line Adapters) en verleng je internet vanaf de meterkast naar boven voorwaar je een vrij stopcontact in de meterkast hebt die niet vrij is op een verleng-stekkerdoos.
N.B Het product in de bron is geen persoonlijke aanbeveling, maar meer indicatief hoe het eruit zit. Je kunt ze ook met een Wifi Access point krijgen zodat je ook sterke wifi hebt op de 2e etage.