Kan ik 2x een huishoudsnoer (2x0,75) aansluiten op 1 stekker?

Dus 2x blauwe pole en 2x bruine pole op 1 stekker. Ik wil namelijk 2 lampen aanzetten met 1 stekker.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Ik zou de lampen met elkaar verbinden en dan een snoer naar de stekker.

Antwoorden (1)

JA, in principe kan dat wel. Let er wel erg goed op, dat je het blanke draad goed beschermd vastzet in de stekkerpennen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank voor uw snelle reactie! Oke, dan zal ik daar goed op letten. Qua stroomtoevoer gaat dat dus goed denkt u? Normaal gezien bij een plafondaansluiting gebruik ik lasklemmetjes. Dit aangezien het niet zichtbaar is. Maar nu het zichtbaar is valt die optie weg en lijkt het me het mooist om 2 platte kabels samen te laten komen in een stekker.