Is er iets mis met de aarding in dit stopcontact?

Meting tussen Tase en Nul : uitslag ong.. 230 V
Fase en Aarde: uitslag ong. 110 V
Nul en Aarde: uitslag positief maar te laag om voltage toe te kennen.
Mijn simpele detector meet in 3 stappen van 110 naar 500 V.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

In een normale huis situatie zijn neutral en aarde verbonden. Dus fase/aarde en fase/neutraal zouden beide 230 V zijn.
Oorzaak kan mogelijk kabel breuk zijn of slecht contact van de draden in de stekker. Dus ik zou aanraden om even de elektriciteit uit te zetten en even te controleren op het contact van draden met de stekker. En als dat klopt kijken voor eventuele kabelbreuk.