De MacBbook accu geeft 'reparatie aanbevolen' aan, maar mijn MacBook is slechts 3 jaar oud. Hoe kan dit?

Ik heb een macbook van 2017 en mijn mac geeft aan 'reparatie aanbevolen' maar mijn aantal cycli is 536 en de capaciteit (mA) is 2697 hoe kan dit en wat kan ik het beste doen?

3 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Het komt vaker voor dat een Macbook batterij defect raakt. Apple geeft zelf een maximale gemiddelde levensduur af van 1000 cycles voor een MacBook accu aan vervanging toe is.
Je zou je bij de verkoper kunnen beroepen op het feit dat je recht hebt op een goed werkend apparaat totdat de levensduur verstreken is. Maar Apple kan daar tegenin brengen dat je de batterij misschien zelf kapot gemaakt hebt.
Je kunt dus ook overwegen de batterij op eigen kosten te laten vervangen. Zo voorkom je dat je tegen vervelende verrassingen aanloopt.
SimonV
3 jaar geleden
Het zou kunnen dat je je macbook te intensief hebt gebruikt, bijvoorbeeld games die net over of op het randje zitten, of foto/video bewerking. Ik raad aan terug naar de verkoper te gaan en kijken wat je er uit kan halen. (Niet geschoten is altijd mis). Er is een (grote) kans dat de verkoper zegt dat je hem te intensief gebruikt hebt en dat ze de schaden niet gaan vergoeden. Dan is de enige optie de accu vervangen. Het zou ook een systeem fout kunnen zijn en dat het allemaal wel meevalt.

Stel je MacBook is echt kapot en de schade wordt niet vergoed: Koop een windows laptop. Met de prijs van een MacBook kan je een zo veel betere windows laptop kopen. Bij apple betaal je veel geld voor dat apple logo aan de voorkant.